Thursday, April 23, 2009

Rajaleidija

Otsustasin siiski kirjutada oma emast .Mitte senisest tööst vaid mida ta õppis.Ema õppis tegelikult aednikuks.Aedniku ameti alla kuulus ka taimekasvatus.Minu ema Olga õppis aednikuks Jõhvi keskoolis.Seda ala pidi õppima kolm aastat.Sealt suunati ema tööle Kullaaru aiandisse.Jõhva koolis omistati talle taimekasvatuse meistri tunnistus.tunnistuse sai ema 1985 aastal.Selle andis välja Eesti NSV Agrotööstuskoondis.Ema sai diplomi ka aedviljakutse alal.Töö algas tavaliselt kell kaheksa ja lõppes kell viis.vahepause oli ainult üksja see kestis tund aega.Ema oli 20-aastane, kui asus Kullaaru aiandisse tööle.Palk oli tollel ajal täitsa normaalne.Emale ei meeldinud see, et teinekord pidi tööle minema ka nädalavahetustel, kuna suvekuudel tahtsid taimed suuremat kastmist ja väetamist.Sellel tööl ei saanutki eriti puhata.Ema töötas seal 7-aastat.Emale meeldis väga see töö, kuna seal sai tegeledaerinevate taimedega.Kõige rohkem meeldis emale alpikanne ette kasvatada.Ema kasvatas ka begooniaid, tulpe ja nartsisse.Köögiviljadest kasvatas ema kurke ja tomateid.Aiandi kõrval oli müügikiosk,kus müüdi lilli ja köögivilju.Ka seal töötas mu ema natuke müüjana.Talle meeldis väga lilli müüa.Vahepeal oli ema ka praktikaut.Praktikandina sai ema töötada erinevates aiandites näiteks veel Kundas ja Tallinnas.Peale seda töötas mu ema Uhtna baaris kokana.Hetkel töötab mu ema Uhtna poes müüjana.Minu emal on olnud mitu ametit ja kõik need tööd on omamoodi lahedad.

No comments: